22/9 Volterra en naar huis

23 september 2018

Aan alle leuke dingen komt een einde....zo ook aan onze eerste vakantie.
We gaan via Volterra. De weg ernaar toe is zo ontzettend mooi. Wat een uitzichten! Eenmaal in Volterra, hadden we snel een parkeerplaats gevonden. Mazzel, want na ons stonden er nog 5 auto’s te wachten voor de parkeergarage. Tja, zoals Wim zegt: je moet het geluk niet uit de weg gaan!...

Het was markt in Volterra, en dat maakt toch een andere sfeer op de Piazza’s. Je kunt de oude gebouwen niet zo mooi zien als anders. En alle pleintjes waren bezet met marktkraampjes. Maar ja, we kregen toch een indruk van Volterra. Ook een zeer mooi stadje, met enorm leuke kleine winkelstraatjes. We hebben er rondgewandeld en lekker geluncht. En daarna de auto uit de garage om aan de laatste rit te gaan beginnen. Via de kust en Livorno naar Pisa. Dit deel van Toscane vonden wij niet interessant. Het meest interessant is de Chianti streek, in het hart van Toscane. Maar ja, ik kan alleen oordelen over het midden en zuiden van Toscane. Dat betekent dat ik de noordkant dus ook nog een keer wil gaan ontdekken met Wim samen.

Aan de kust hebben we nog een ijsje gegeten, en toen op naar Pisa voor de terugvlucht in de avond. De auto Oed - zo noemde ik de auto, omdat dit in het kenteken stond - ingeleverd en op naar het vliegtuig. Het was enorm druk op de luchthaven en heel warm. Niet overal was airco.... bah.. waar zijn hier de douches?

We hebben een mooie zeer zonnige, warme vakantie gehad.
Ik ben Wim zeer dankbaar waaar hij me allemaal mee naar toe heeft genomen. En alles heeft Wim rondgereden, ik werd als een Koningin rondgereden. Ik stippelde de routes uit en dat ging prima.
Dank je wel lieve Wim voor deze onwijs fijne mooie vakantie. Ik ben supertrots op je!
Op naar de volgende vakantie!! Dikke knuffel en kus xxxx

1. Wilma:
    24 september 2018
    Heerlijk dat jullie zo n leuke vakantie hebben gehad. Zal weer even wennen zijn hier met dit herfstachtige weer.