18/9 San Gimignano

18 september 2018 - San Gimignano, Italië

Wat een heerlijkheid om een keer uit te slapen! Niet op de klok te kijken om op tijd in een ontbijtzaal te zitten. We zaten nu om 11 uur op een terrasje aan het ontbijt. Das nog eens luxe zeg!

Ontbijt

Daarna zijn we naar de supermarkt gelopen, en hebben daar ontbijtspullen gekocht voor de komende dagen. Handig toch

Thuislunch

‘s Middags zijn we San Gimignano in geweest. Wat een leuk stadje is dit toch!

W M stadje

Beiden hebben we iets van hoogtevrees, maar we zijn wel de toren opgeklommen hè!! 218 treden en 54 meter hoog.... maar we hebben het gedaan.

M trap

En het uitzicht maakt dan alles goed hè? Hoe prachtig is dit toch.

W toren

M toren

Straatje en ons huisje

Blauwe pijl linksonder geeft aan waar ons huisje staat!!

In het stadje een gave lederwinkel gevonden, en daar hebben we onze slag geslagen. Wim een nieuwe tas voor zijn werk, en een heuptasje, en ik een nieuwe portemonnaie. Wel jammer dat deze ook leeg was......
’s Avonds hebben we ‘ thuis’ pizza gegeten, gewoon van de afhaalpizzaboer hè? Ook een keer makkelijk. Lekker wijntje erbij... we genieten er goed van hier.

Piazza wijn

Later op de avond nog even naar de piazza voor een bakkie espresso en een thee. En zo vloog ook deze dag voorbij.
Veel mensen gekeken hier vandaag, want het is wel heel toeristisch hier. Wij voelen ons inmiddels al de locals, dat begrijp je wel. We wonen immers voor 5 dagen binnen de vestingmuren.

Morgen volgt een volgend verslag.
Groetjes van Wim en Marian

1. Wilma:
    22 september 2018
    Wat een mooi plekje om tijdelijk te wonen