20/9 Chianti route

21 september 2018 - Radda in Chianti, Italië

Nadat wij hadden uitgeslapen, zijn we na t ontbijt uiteraard eerst naar de Piazza gelopen voor een espresso en een cappuccino. Dat smaakt hier wel supergoed.
Naar de auto op de P2 parkeerplaats gelopen want ja....binnen de vestingmuren mogen wij als tijdelijke locals ook niet parkeren.

We zijn de Chianti route gaan rijden. Wat prachtig!! Wat ons verbaasde was dat er ook zoveel bos staat. Loof- en naaldbomen.

Typisch Chianti Uitzicht

IMG_3135

3 dingen zie je hier: druivenstokken, olijfbomen en bos. Dat alles zal de lekkere wijnsmaak maken!!!

IMG_3131

De druivenoogst is begonnen. De tractoren met laadbakken rijden al flink rond. Hele families aan het plukken. 2018 Is een goed wijnjaar door de warme zonnige zomer. Het is hier nu nog 30-32 graden!

20180920_144026Chianti Wim uitzichtpunt

We zijn beland in Radda in Chianti. Zo'n leuk bergplaatsje met ook daar weer terrassen. Tja...daar kunnen wij niet aan voorbij he?

Lunch in Radda in Chianti

Een mooie rode Chianti Classico wijn gedronken. Saampjes aan de wijn is toch wel gezellig hoor. Bruscetta erbij....wie doet ons Wat. La Dolce vita!!

We waren tegen 18.30 uur op de parkeerplaats terug. Door het stadje lopen blijft een feestje. Je hebt het gevoel door de Middeleeuwen te lopen. s Avonds op de Piazza een lekkere pasta met salade gegeten. Zo fijn dat we 2 straatjes van de Piazza wonen. Heeft Wim goed gevonden dit adres.

Avond in San G.
Eenmaal thuis nog de dag doorgepraat, hoe snel de vakantie gaat....snik snik! Hoe fijn we het saampjes beleven. Echt top! Morgen nog 1 dagje hier. We gaan vast weer iets leuks doen!!

1. Wilma:
    22 september 2018
    Klinkt als een heerlijke en mooie vakante Mar en Wim. Zal weer tegenvallen straks thuis. Maar dit kan niemand jullie meer afpakken. Goede reis terug.