21/9 Monteriggioni

23 september 2018

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, om na het ontbijt - hoe verrassend - naar de Piazza te lopen en daar een espresso en cappuccino te nuttigen. Maar nee, we weken iets af deze keer.... niet op de Piazza, maar in het straatje waar de drommen toeristen naar en van de Piazza lopen. Mensen kijken is zo ontzettend leuk. En wij als locals zien direct als er weer een bus toeristen is gedropt. Voor iedere foto die in San Gimignano wordt gemaakt 1 euro. Ik wilde zelfs 5 euro gaan vragen voor de foto’s die gemaakt worden, waar wij ook op komen te staan. Ongevraagd staan wij nu op foto’s die de hele wereld overgaan..... Hahaha.
Na de koffie hebben we de auto gepakt en na 25 minuutjes kwamen wij aan in Monteriggioni. Dat is ook al zo’n leuk klein sfeervol plaatsje. Er was een ijzeren stelling tegen een muur gemaakt, die veel afbreuk deed aan de muur. Maar ja, wij moesten daar natuurlijk ook wel even op. Het schitterende uitzicht maakte dat we de lelijkheid van de stellage snel vergaten. Het pleintje stelt eigenlijk niet veel voor, een paar terrasjes, een kerkje en een waterput. En toch zo mooi! Prachtig die oude stijl. In gedachten zie je ridders zo voor je. Hoe anders de mensen toen leefden!

Achter in de middag weer teruggereden naar ons eigen stekkie, en daar weer heerlijk uit gegeten op de Piazza. Deze keer waren we bij een ander restaurantje, alwaar de bediening nog naar de training ‘ klantvriendelijkheid ‘ moet... Dus geen toetje daar, zelfs geen espresso. Die dronken we op het terras waar je met een glimlach wordt geholpen. Zoals het hoort.

Morgen is voor ons de laatste vakantiedag..... nog even niet aan denken.....